Pastoraat/Wijkindeling Pastoraat/Wijkindeling

Onder het pastoraat verstaan we het omzien naar elkaar in de ruimste zin van het woord.
Vanuit de protestantse gedachte van het priesterschap van alle gelovigen en vanuit de overtuiging dat wij als gemeente samen het ene lichaam van Christus vormen, is het pastoraat niet alleen een taak van de predikant en de ouderlingen. Pastoraat is een taak van de hele gemeente. De ouderlingen hebben daarbij de taak om samen met de predikant te zorgen dat de gemeente zodanig wordt toegerust dat een ieder zich een levend lid van het lichaam van Christus mag weten.

Met het oog op het bezoekwerk is de gemeente in wijken ingedeeld waarin een wijkteam, bestaande uit een ouderling en wijkassistenten, pastoraal verantwoordelijk is. De wijkassistenten verlenen daarbij hand- en spandiensten, zoals het brengen van bezoeken bij nieuw ingekomenen, jarige ouderen en ouderen in het algemeen, jubilea en geboorte.

Indien u een pastoraal bezoek wenst kunt u dit te allen tijde kenbaar maken aan één van de leden van uw wijkteam.

Wijkindeling ouderlingen en bezoekwerkers

In het pastoraal overleg is er een nieuwe wijkindeling gemaakt. U kunt zo zelf zien wie uw wijkouderlingen en bezoekwerkers zijn. Als u behoefte heeft aan een pastoraal gesprek kunt u contact opnemen met de betrokken personen.

Namens het pastoraat

Ouderling: Ineke Meulenberg
Wijk 1: Nazareth, Friesestraat, Hoofdstraat, Wolfertsplein, Bertiusstraat, Arjaan Katsmanstraat, Kromme kreek, Hoekweide, Lageweg
Bezoekwerker: Nel Eggebeen